Business Central opgradering

 

Få løbende opgradering af din Business Central til en fast pris hver måned. 

JCD A/S er Danmarks førende partner på Microsoft Dynamics 365 Business Central. Vi forstår dine omliggende systemer og integrationen mellem dem.


Microsoft opgraderer løbende Dynamics 365 Business Central SaaS.

Din løsning vil som udgangspunkt være opdateret fra Microsofts side til nyeste versioner – det er dog vigtigt, at du forholder dig til, hvordan dine Apps, tilpasninger og integrationer vedligeholdes og opgraderes. Det kan JCDs drift- og vedligeholdelsesservice hjælpe dig med.

Opgraderingsfrekvens fra Microsoft

 

Microsoft har en årlig opgraderingscyklus på Dynamics 365 Business Central, der indeholder 10 mindre opgraderinger til Business Central og 2 større opgraderinger.

De større opgraderinger har nye funktioner, rettelser og meget mere.

Det er her, der kan opstå konflikter på dine Apps, tilpasninger og integrationer.

Business Central appen opgraderes løbende

Få overblik over hvordan dine apps opgraderes.

De orange apps tilhører Office 365 eller Microsoft 365.

De mest brugte 365-apps i forbindelse med Business Central er typisk Outlook eller Office-pakken. 

Microsoft opgraderer løbende 365-apps og tager ansvaret for, at de fungerer i forhold til Business Central.

De blå apps er typiske 3. parts produkter, der er certificerede på Microsofts AppSource. Produkterne skaber værdi der, hvor Business Central standarden ikke er tilstrækkelig. I de tilfælde er det app-leverandøren, der er ansvarlig for løbende opgradering i forhold til Business Central.

De grønne apps (Extensions) er de specialtilretninger, der er tilføjet til din Business Central. Tilretningerne er unikke og specifikke krav fra din organisations side, som er tilføjet til Business Central applikationen. Her kan der også være tale om integrationer til andre systemer. 

 

Det er slutkundens ansvar at opgradere tilretningerne - ikke Microsoft.

Opstår der en konflikt mellem Business Central - og Extension opgraderingen, er det den enkelte kunde, der sammen med sin Microsoft partner har ansvaret for Extension opgraderingen.

Det er primært den usikkerhed og det ansvar, du kan beskytte dig mod med en drift- og vedligeholdelsesservice.

Sådan håndterer JCD konflikter på Extensions

 

Konflikter på Extensions ved Business Central opgraderinger sker typisk efter et struktureret forløb, der sættes i gang af Microsoft.

Du kan se hele forløbet i modellen. 

 

Opgradering af din

Business Central


Få et overblik over hvordan ansvaret for drift og vedligehold af din Business Central fordeler sig med JCDs drift- og vedligeholdelsesservice ...

Vil du høre mere om en drift- og vedlige­holdelses­aftale til din Business Central?
Kontakt JCDs specialister ...

For at vi kan sende dig noget fantastisk indhold, er vi nødt til at gemme og behandle dine data. Du kan altid bede om indsigt i, hvilke data vi opbevarer om dig, ligesom du kan bede om at få dem slettet. Jeg giver tilladelse til, at JCD A/S opbevarer og behandler mine oplysninger og til, at JCD A/S må kontakte mig på email og telefon Læs vores privatlivspolitik