Nivaagaards Malerisamling

Nyt POS/Kasse-system til Nivaagaards Malerisamling: Flere fordele i driften

Besøgstallet hos Nivaagaards Malerisamling er de seneste år steget til 50.000 – 80.000 om året … det kræver noget af it-løsningerne.

Museets mål er at give gæsterne en berigende oplevelse. Derfor er it-løsningerne vigtige, så medarbejderne kan give den bedste service.

JCD har leveret POS/Kasse-system, bonprinter og kortterminal til Nivaagaards Malerisamling. Løsningerne giver museet flere fordele i den daglige drift.


Nemt og effektivt med nyt POS/Kasse-system

De nye it-systemer hjælper os med at håndtere vores besøgende, og betjene de mange kunder der handler i museumsbutikken.

Vi havde aldrig klaret vores pt. største udstillingssucces uden det nye POS/Kasse-system, og vi er meget glade for, at vi nu kan få langt større statistisk viden om årskortholdernes butiksvaner og vores publikum i det hele taget. Når vi ved mere om gæsterne, kan vi bedre servicere dem.

JCD har leveret den løsning, vi ønskede – og mere til. De er kommet med inputs til, hvordan systemet vil passe bedst til os og vores publikum.” Siger Carina Boe Witt, Kontorassistent og registrator hos Nivaagaards Malerisamling.

Fra manuelt til effektivt

Museets systemer var manuelle og bestod af et langsomt kassesystem uden stregkodelæser, ingen lagerstyring og årskort blev skrevet i hånden.

Nivaagaards Malerisamling havde flere ønsker til den nye løsning:

  • De ville gerne undgå manuelt arbejde og tidsspilde med at lede efter varer i systemet.
  • To kasse-systemer hvorfra de kunne sælge entrebilletter let og enkelt.
  • Mulighed for at oprette årskortholdere, printe årskort og gavekort og scanne varer fra museumsbutikken.
  • Løsningen skulle integreres med museets eksisterende Dynamics C5, så de kunne trække rapporter og statistikker.
  • POS/Kasse-systemet skulle kunne håndtere museets medlemsdatabase og lagerstyring af museumsbutikkens varer.


JCD har leveret JCD Retail til Nivaagaards Malerisamling, som er integreret med deres Dynamics C5. Alle priser og varer opdateres fra C5 til JCD Retail, så kan de følge salget. Det gør lagerstyringen nem og overskuelig.

Derudover har kasse-systemet integreret kortterminal, så gæsterne kan betale med forskellige betalingsmidler. Integreret bonprinter udskriver bon på gæstens køb. Løsningerne sikrer hurtig og effektiv betjening af museets gæster.

De nye it-systemer hjælper os med at håndtere vores besøgende, og betjene de mange kunder der handler i museumsbutikken.

Vi havde aldrig klaret vores pt. største udstillingssucces uden det nye POS/Kasse-system, og vi er meget glade for, at vi nu kan få langt større statistisk viden om årskortholdernes butiksvaner og vores publikum i det hele taget. Når vi ved mere om gæsterne, kan vi bedre servicere dem.

JCD har leveret den løsning, vi ønskede – og mere til. De er kommet med inputs til, hvordan systemet vil passe bedst til os og vores publikum.

Carina Boe Witt, Kontorassistent og registrator hos Nivaagaards Malerisamling.

Se flere cases:

Læs mere om: