det siger Skagens Kunstmuseer

 

Det er altafgørende, at gæsterne får en god oplevelse, når de besøger Skagens Kunstmuseer på vores tre museer – men så sandelig også, når de besøger os online.

For mange begynder et museumsbesøg jo på en hjemmeside i 2024, så det er en stor fordel for os, at gæsterne kan købe entrébilletter, arrangementsbilletter, klubmedlemskab, gavekort og endda shoppe i vores butik hjemmefra.

At systemet fra JCD også letter vores administration betragteligt, er også en meget stor fordel for os.

 

Jacob Høyer Juhl, Kommunikationschef
Skagens Kunstmuseer

Billetsystem, POS, webshop spiller sammen med Business Central hos Skagens Kunstmuseer


I Danmarks nordligste by, Skagen, bor der knap 8.000 fastboende, men byen besøges årligt af mere end 1,4 mio. turister - og det er ikke uden grund. (Kilde: Danmarks Statistik, 2023)

Skagen har meget at byde på både for nationale og internationale gæster; Grenen, Råbjerg Mile, Den Tilsandede Kirke, havnen med de karakteristiske, smukke fiskerhuse - og ikke mindst kunst og kultur. For man kan ikke sige Skagen uden at sige skagensmalerne og i særdeleshed Krøyer, Drachmann, Tuxen og Ancher.

Ønsker man at opleve de unikke kunstværker, er det hos Skagens Kunstmuseer, hvor også Anchers hus og Drachmanns hus kan opleves.

Skagens Kunstmuseer er på Tripadvisors top tre over de mest populære steder, du bør besøge i Skagen - kun overgået af Grenen og Råbjerg Mile.

Årligt besøger mere end 212.000 gæster museet - inkl. cafeer, butikker, haver og atelier. 

 

 

Et system på tre lokationer gør ekspeditionen nem for gæster og personale

Skagens Kunstmuseer består af hele tre museer på tre lokationer; Skagens Museum, Anchers Hus og Drachmanns Hus.

Lokationerne kan besøges hver for sig, det er dog også muligt at købe billet, der giver adgang til alle tre lokationer.

På alle tre lokationer har Skagens Kunstmuseer kasseløsninger og billetsystem fra JCD Retail, som spiller sammen med museets webshop og ERP- og regnskabssystem, Microsoft Dynamics 365 Business Central. Integrationen med ERP-systemet gør det nemt for museet at følge dagens omsætning og hente dagens loggede gæster til rapportering. Det sikrer et minimum af manuelt arbejde i forbindelse med salg af billetter, adgangskort og varer på webshop og alle kasser.

Skagens Kunstmuseer har syv kasseløsninger på museets lokationer, og de er fordelt i indgange, cafeer og butikker. Alle tre lokationer bruger et fælles billetsystem, der gør det muligt at sælge billetter til de enkelte lokationer, samlede billetter eller billetter til andre lokationer.

Billetsystemet letter ekspeditionen for personalet, og gør det nemt for gæsten at opleve alle tre lokationer uden at skulle stå i kø.

 

 

Webshop med mulighed for køb af merchandise, gavekort, events og medlemskab

Skagens Kunstmuseer har JCD Retail webshop, hvilket giver museet et hav af muligheder for at sælge unikt merchandise - lige fra ikoniske puder, tusser, keramik, plakater, tøj og bøger - uden gæsten nødvendigvis skal besøge museet.

På webshoppen kan gæsten også købe adgang til Skagens Kunstmuseers mange spændende events og arrangementer, fx tegneklub, maleundervisning og familieværksted.

Det er også muligt at melde sig ind i museernes medlemsklub, der er et stærkt fællesskab med kunsten i centrum, på webshoppen. Medlemsklubben giver en række fordele, som fx unikke tilbud eller mulighed for at komme med bag kulisserne på et af Danmarks mest unikke museer. Medlemsklubben fungerer i stil med et sæsonkort, der giver gratis adgang til museets tre lokationer. 

På webshoppen kan der også købes gavekort, som kan indløses på kasserne. Der kan naturligvis også købes entrebilletter til Skagens Museum, Anchers Hus, Drachmans Hus - eller en kombibillet, der giver adgang til at besøge alle tre lokationer.

 

 

Donationsmodul i webshoppen giver økonomiske fordele

Skagens Kunstmuseer bruger donations-modulet, der er et tilvalg af JCD Retails webshop.

Donationsmodulet gør det nemt for gæster at give en økonomisk gave til museet, direkte på webshoppen - så museet forsat kan udbygge en af verdens største samlinger af skagensmalernes unikke kunstværker. Ved kontinuerligt at modtage donationer bliver museet godkendt som "almenvelgørende forening", hvilket gør det muligt for museet at søge midler fra en særlig momspulje på Finansloven.

Museet har tidligere modtaget over 100 donationer, hvilket resulterede i en momskompensation fra den særlig momspulje på næsten 400.000 kroner. JCDs donationsmodul har med andre ord stor betydning for museet og dets virke med at indsamle, registrere og bevare vores fælles kunst- og kulturarv.

Donationsmodulet hjælper med at indsamle donationsgivers CPR eller CVR nummer, hvilket gør det nemt at indsende oplysninger om donationen til SKAT, så donationsgiver får fradrag for sin donation jf. ligningslovens paragraf 8A.

Oplev donationsmodulet her

 

 

Dansk support lige ved hånden - døgnet rundt

Med over 200.000 årlige besøgende er det afgørende, at alle systemer fungerer, som de skal, så museet kan give den bedste oplevelse for sine gæster og personale.

Det er afgørende at billetsystem, webshop, kasseløsning og ERP-system fungerer, så museet kan opretholde en stabil drift og hverdag - både i indgangen og butikken.

Skagens Kunstmuseer har tilkøbt muligheden for at kontakte JCDs specialister døgnet rundt og få support, hvis museet oplever udfald eller har behov for support på systemet. JCD har døgnet rundt konsulenter til rådighed, der kender museet, deres personale og deres løsning.

Læs mere om JCD Døgnsupport.

 


Oplev løsningen på egen hånd

Næste gang du besøger Danmarks nordligste punkt, er Skagens Kunstmuseer uden tvivl et besøg værd. Her kan du ved selvsyn opleve, hvor nemt det er at købe adgang til museets forskellige lokationer eller købe merchandise i de hyggelige butikker. 

Du kan også besøge Skagens Kunstmuseer webshop og opleve, hvor nemt det er at købe billetter, bestille de flotte varer eller se, hvordan donationsmodulet fungerer.

Vil du gerne vide mere om JCD Retail, og hvad løsningen butik, attraktion eller forlystelse? Udfyld formularen herunder, så kontakter vi dig. 

Prøv JCD Retail og oplev hvad vi kan gøre for din attraktion eller museum. 

Giv os et kald på telefon 70 12 00 03 eller kontakt os ved at udfylde formularen. Så kontakter vi dig hurtigst muligt.

For at vi kan sende dig noget fantastisk indhold, er vi nødt til at gemme og behandle dine data. Du kan altid bede om indsigt i, hvilke data vi opbevarer om dig, ligesom du kan bede om at få dem slettet. Jeg giver tilladelse til, at JCD A/S opbevarer og behandler mine oplysninger og til, at JCD A/S må kontakte mig på email og telefon Læs vores privatlivspolitik