det siger Nordsøen Oceanarium:

 

Med JCD Retail har vi oplevet at der er rigtig mange manuelle arbejdsgange der er forsvundet.

 

Det har været en kæmpe gevinst ikke længere at skulle have manuelle arbejdsgange i eksempelvis at tjekke kasseopgørelse i et excel-ark, og få læst dem læst ind, tastet og bogført.

 

På en dag har jeg i hvert fald sparet en time ... måske mere.

 

Hiltje Pedersen
HR og økonomi hos Nordsøen Oceanarium

 

JCD Retail hos Nordsøen Oceanarium

 

Nordsøen Oceanarium er Nordeuropas største akvarium, med over 6 mio. liter vand. Oceanariet har årligt over 180.000 besøgende, og byder på spændende, lærerige og sjove oplevelser om havet - for både børn og voksne.

Oceanariet er blandt Nordjyllands mest besøgte attraktion og en af Danmarks største statsanerkendte zoologiske anlæg inden for livet under vandet. 

JCD har leveret it til Nordsøen Oceanarium siden 2014 - blandt andet med en opgradering fra Microsoft Dynamics NAV til Microsoft seneste ERP-version; Dynamics 365 Business Central - læs om Nordsøens opgradering fra Dynamics NAV til Business Central

Senest har Nordsøen Oceanariet valgt JCD Retail, en løsning der rummer alt, hvad en moderne attraktion skal bruge af POS, billetsystem, webshop - og en fuld styring og integration til virksomhedens ERP-system

 

POS / kasseløsning, billetsystem og webshop integreret i Microsoft Dynamics 365 Business Central med JCD Retail

Nordsøen Oceanarium ønskede i 2020 at opgradere deres POS, billetsystem, webshop og indgangssystem til en mere fremtidssikret løsning, der i højere grad spiller sammen med deres ERP; Dynamics 365 Business Central.

Valget faldt på JCD Retail; en fuldt integreret retail-løsning med Business Central. På den måde fik de mere synergi mellem webshoppen, billethåndteringen og ikke mindst de køb, der foretages i indgangen, i restauranten og i souvenirbutikken. 

Nordsøen Oceanarium har i alt 10 POS / kassesystemer, tre med billetsystem i indgangen og en avanceret webshop. 

 

Nordsøen Oceanarium sparer mindst en time om dagen med JCD Retail

Nordsøen Oceanariums ERP system er en central del af virksomheden, og er fuldt integreret i alle købssituationer - lige fra køb af billet, til køb i butikken og i restauranten. 

Business Central giver Nordsøen Oceanarium mulighed for at opdatere og vedligeholde alt vedrørende omsætning i ét centralt system. Business Central hjælper medarbejderne med overblik over alt fra om billet eller årskort er gyldigt til produktbeskrivelser, priser og meget mere.

Når Nordsøen Oceanarium opdaterer priser og produktbeskrivelser i deres ERP-system, sker ændringerne automatisk også på webshoppen. På den måde skal ændringer og løbende vedligeholdelse ikke foretages flere steder.

Udover en central styring har samspillet mellem de enkelte kasseapparater og webshoppen også gjort det nemt at følge og ajourføre dagens omsætning - der tidligere skulle indlæses manult i Dynamics NAV ved hjælp af importerede Excel-filer. 

Administrationen har dermed sparet mindst en time om dagen. 

 

Integration og teknisk opdatering af eksisterende speedgates og adgangssystem

Hos JCD er vi godt 80 medarbejdere; it-arkitekter, webudviklere og Dynamics-specialister, der hjælper med alt fra webshops, websites, ERP, it-infrastruktur, netværk, hardware og sikkerhed ... noget Nordsøen Oceanarium fik stor glæde af, da deres adgangskontrol skulle tilpasses deres nye POS- ERP- og billet-system.

JCDs it-specialister har ombygget Nordsøen Oceanariums eksisterende indgangssystem og indgangsmøller - også kaldet speedgates / turnstiles.

Indgangsmøllerne registrerer om kundens billet eller årskort er gyldig, og lukker herefter kunden ind. Nordsøen Oceanariums speedgates er nu integreret med deres Microsoft Dynamics 365 Business Central, og registrerer om et årskort eller en dagsbillet er gyldig eller ej.

Speedgates er udviklet til at fungerer både on- og offline, og de besøgende mærker derfor ikke, hvis der skulle være planlagte eller ikke-planlagte nedetider på systemet.

 

JCD Retail; en løsning til retail, ehandel og attraktions-branchen

JCDs løsning til retail er alle de værktøjer, du har brug for - i ét komplet system til din attraktion; kassesystem / POS og billetsalg der er integreret med din webshop, din Business Central og hele værdikæden. Du får med andre ord alle de værktøjer, du har brug for, når du vil give dine kunder en god købsoplevelse - både online og offline. 

Når du sælger varer eller billetter, bogføres det automatisk i din Business Central, og salget trækkes automatisk fra lageret.
Al stamdata vedligeholdes ét sted; statistik og rapportering håndteres med standardiserede funktioner i dit ERP system! Al administration, opsætning og layout af dine salgsenheder sker centralt fra Business Central. Det giver dig dynamisk vedligeholdelse af alle salgssteder i din virksomhed, og du kan tilpasse forretningen til dine kunders og gæsters behov - hurtigt. 

Har du et museum eller en forlystelse med spidsbelastninger og kødannelser? Og har dine gæster købt billet online på din webshop? Også her vil JCD Retail være et godt værktøj. Løsningen giver nemlig mulighed for at afvikle spidsbelastning og kø ved indgangen til - med mobil billetscanner. 

JCD A/S er et stærkt it-team på godt 80 it-specialister; Microsoft-konsulenter, teknikere, it-arkitekter, webudviklere  og system-specialister.  Vi er har speciale i it til Retail og attraktionsbranchen - og i at samle dine systemer i én central løsning. 

Læs om Nordsøens opgradering fra Dynamics NAV til Business Central.

vil du høre mere om Business Central eller JCD Retail?

 

Giv os et kald på telefon 70 12 00 03 eller kontakt os ved at udfylde formularen. Så tager vi fat i dig hurtigst muligt.

Når du skriver dig op i formularen, gemmer og behandler JCD dine data. Du kan altid bede om indsigt i, hvilke data vi opbevarer om dig, ligesom du kan bede om at få dem slettet. Læs vores privatlivspolitik