det siger Nordsøen Oceanariet:
Vi har fået et moderne system med automatikker, der passer bedre til den hverdag, vi har i dag. Vi er samtidig blevet forberedt til flere automatiske tiltag, som vi vil implementere over de kommende år.
Vi kan nemmere søge oplysninger på tværs af moduler og funktioner, og vi har fået flere og bedre rapporteringsværktøjer, som kan være med til at optimere vores økonomistyring.
Økonomisystemet er intuitivt at navigere i. Er man vant til at bruge Office-pakken, er der mange ting, man hurtigt lærer. Vi har skulle vænne os til at bruge søgefelt for at finde de funktioner, vi skal arbejde med i stedet for menupunkter som i den gamle NAV.
Bente Bundgaard Sten
Økonomi og HR hos Nordsøen Oceanarium
Nordsøen Oceanarium er Nordeuropas største akvarium, som byder på sjove og spændende oplevelser omkring livet under havoverfladen.
Oceanariet er blandt Nordjyllands mest besøgte attraktion og Danmarks største formidlere af viden omkring havets spændende dyreliv. Nordsøen Oceanarium er uden tvivl et besøg værd, og giver timevis af gode oplevelser og aktiviteter for både store og små.
Nordsøen Oceanarium har status som statsanerkendt zoologisk anlæg, og har årligt godt 180.000 gæster.
JCD har leveret it til Nordsøen Oceanarium siden 2004 - Microsoft Dynamics NAV, Business Central og senest en komplet opgradering af virksomhedens retail-løsning; nyt kasse / POS-, billet- og indgangssystem. Alt er fuldt er integreret med deres ERP, og på den måde sparer Nordsøen Oceanariet mere tid i hverdagen.
Nordsøen Oceanarium havde tidligere en Microsoft Dynamics NAV 2009, men valgte at få opgraderet deres ERP til Microsoft Dynamics 365 Business Central, og dermed få en supporteret, cloud-baseret og fremtidssikret ERP-løsning, der løbende opdateres og vedligeholdes - uden de selv skal foretage sig noget.
JCD har assisteret Nordsøen Oceanarium med opgradering af deres Dynamics NAV 2009 til Business Central ... og med at få flyttet deres eksisterende data med.
Bente Bundgaard Sten, ansvarlig for økonomi og HR hos Nordsøen Oceanarium, fortæller om Dynamics 365 Business Central: ”Vi har fået et moderne system med automatikker, der passer bedre til den hverdag, vi har i dag. Vi er samtidig blevet forberedt til flere automatiske tiltag, som vi vil implementere over de kommende år.”
Nordsøen Oceanarium ønskede i 2020 at opgradere deres POS, billetsystem, webshop og indgangssystem til en mere fremtidssikret løsning, der i højere grad spillede sammen med deres ERP; Dynamics 365 Business Central.
Virksomheden valgte JCD Retail, der er fuldt integreret med netop Business Central. På den måde fik de synergi mellem webshoppen, billethåndteringen og ikke mindst de køb der blev foretaget i indgangen, i restauranten og i souvenirbutikken.
Nordsøen Oceanarium har i alt 10 POS / kassesystemer, tre med billetsystem i indgangen og en avanceret webshop.
Nordsøen Oceanariums ERP system er en central del af virksomheden, og er fuldt integreret i alle købssituationer.
Business Central giver virksomheden mulighed for at opdatere og vedligeholde alt vedrørende omsætning i ét centralt system. Business Central hjælper medarbejderne med overblik over alt fra om billet eller årskort er gyldigt til produktbeskrivelser, priser og meget mere.
Når Nordsøen Oceanarium opdaterer priser eller produktbeskrivelser i deres ERP, sker ændringerne automatisk også på webshoppen. På den måde skal ændringer ikke foretages flere steder.
Udover central styring har samspillet mellem de enkelte kasseapparater og webshoppen også gjort det nemt at følge og ajourføre dagens omsætning - der tidligere skulle indlæses manulet i Dynamics NAV ved hjælp af importerede Excel-filer.
Administrationen har dermed sparet mindst en time om dagen.
Hos JCD er vi godt 80 medarbejdere; it-arkitekter, webudviklere og Dynamics-specialister, der hjælper med alt fra webshops, websites, ERP, it-infrastruktur, netværk, hardware og sikkerhed ... noget Nordsøen Oceanarium fik stor glæde af, da deres adgangskontrol skulle tilpasses deres nye POS- ERP- og billet-system.
JCDs it-specialister har assisteret Nordsøen Oceanairum med ombygningen af deres eksisterende indgangssystem og indgangsmøller - også kaldet speedgates / turnstiles.
Speedgates registrerer om kundens billet eller årskort er gyldig, og lukker herefter kunden ind. Nordsøen Oceanariums speedgates er nu integreret med deres Business Central, og registrerer nu om et årskort eller en dagsbillet er gyldig eller ej.
Speedgates er udviklet til at fungerer både on- og offline. og de besøgende mærker derfor ikke, hvis der skulle være planlagte eller ikke-planlagte nedetider på systemet.
Business Central er en virksomhedsløsning, der sammenkæder økonomi, salg, service, lager og drift, hvilket er ideelt for en attraktion som Nordsøen Oceanarium.
Bente Bundgaard Sten forklarer: ”Vi kan nemmere søge oplysninger på tværs af moduler og funktioner, og vi har fået flere og bedre rapporteringsværktøjer, som kan være med til at optimere vores økonomistyring”.
Derudover kan Oceanariet navigere og scrolle i stort set alle skærmbilleder, som de kender det fra Office-pakken, og de kan være tilgængelige fra alle platforme - uanset tid og sted.
Med Business Central har Nordsøen Oceanarium fået nye funktioner - bl.a. nemmere integration til at sende EAN fakturaer, betale kreditorer og importere indbetalinger fra banken: ”Økonomisystemet er intuitivt at navigere i. Er man vant til at bruge Office-pakken, er der mange ting, man hurtigt lærer. Vi har skulle vænne os til at bruge søgefelt for at finde de funktioner, vi skal arbejde med i stedet for menupunkter som i den gamle NAV.” Bente Bundgaard Sten.
Giv os et kald på telefon 70 12 00 03 eller kontakt os ved at udfylde formularen. Så tager vi fat i dig hurtigst muligt.
Giv os et kald
Har du it-udfordringer, du ikke kan løse, eller har du brug for en snak om ERP, økonomistyring, servere, sikkerhed, web, Modern Workplace, digitalisering eller noget helt andet?
Ring på 70 12 00 03