det siger Hedensted Spildevand
"Det nye Business Central system gør, at vi med hjælp fra dygtige, og kompetente medarbejdere hos JCD, har fået et nemt og overskueligt system til håndtering af fakturaer fra vores leverandører."
Steen Hummelgaard
Driftchef hos Hedensted Spildevand A/S
Hedensted Spildevand A/S er et kommunalt ejet aktieselskab, der håndterer drift og administration af Hedensted Kommunes kloaksystem og renseanlæg.
Hedensted Spildevand råder over mere end 850 km kloakker og 4 større rensningsanlæg, der i alt forbinder mere end 20.000 ejendomme og virksomheder i og omkring Hedensted, som ligger omkring 15 km øst for Vejle.
Hedensted Spildevand havde i en årrække Microsoft Dynamics NAV som deres ERP- og regnskabssystem. Som en strategisk beslutning valgte de at opgradere til Microsofts seneste ERP-version; Dynamics 365 Business Central.
Med opgraderingen fra Dynamics NAV til Business Central har Hedensted Spildevand fået et fremtidssikret ERP-system, der giver et væld af muligheder og add-ons, som virksomheden bl.a. har gjort brug af i form af Document Capture fra Continia.
Opgraderingen fra Dynamics NAV til Business Central blev foretaget i tæt samarbejde med virksomhedens eksterne bogholder.
Læs mere om Hedensted Spildevand her.
Hedensted Spildevand er på mange områder pioner inden for sit felt og har i dag et fuldt digitaliseret bogholderi, et fremtidssikret ERP-system og de rette add-ons til deres løsning.
Det har gjort, at virksomhedens manuelle arbejdsgange og processer er reduceret til et minimum. Digitaliseringen af bogholderifunktionen har betydet, at de ikke har en intern bogholder - derimod har de en revisor, som agerer ekstern controller og sparringspartner.
I dag modtager Hedensted Spildevand mere end 6000 årlige indgående fakturaer fra sine leverandører; håndværkere, entreprenører og lignende, når deres kloaker og ledningsnet skal vedligeholdes. Langt hovedparten af de indgående fakturaer modtages elektronisk via XML. Alle leverandører gør brug af EAN, der er registreret på Nemhandel, som efterfølgende ender i Document Capture.
Tidligere blev de 6000 fakturaer behandlet manuelt; bogført, godkendt og betalt. I dag håndterer Business Central og Continia op mod 95% af fakturaerne automatisk, de sidste 5% behandles manuelt. Den manuelle behandling sker, fx hvis fakturaen kommer fra en ny leverandør, som skal oprettes af virksomhedens eksterne bogholderifunktion.
Valget af Business Central har sikret Hedensted Spildevand en fremtidssikret løsning, der er med til at minimere det manuelle arbejde og processer omkring virksomhedens bogholderi.
Det sikrer, at Hedensted Spildevand kan fokusere på at levere sine kerneydelse, da der frigives tid på bogføring.
Giv os et kald på telefon 70 12 00 03 eller kontakt os ved at udfylde formularen. Så tager vi fat i dig hurtigst muligt.
Giv os et kald
Har du it-udfordringer, du ikke kan løse, eller har du brug for en snak om ERP, økonomistyring, servere, sikkerhed, web, Modern Workplace, digitalisering eller noget helt andet?
Ring på 70 12 00 03