4 fif til dine nyhedsmails

Der er stor konkurrence om pladsen i dine kunders indbakker.

Her får du 4 fif til dine nyhedsbreve, som måske giver dig en bedre klik-rate.

 

Indhold, indhold, indhold
Vil du have nogen til at åbne dine nyhedsbreve, må du først og fremmest give dem noget der interesserer dem. Har dine modtagere én gang åbnet en ligegyldig nyhedsmail fra dig, er chancen for at de åbner den næste forsvindende lille.
Sørg for at dine nyhedsmails tilfører dine kunder værdi.

 

Den rigtige tekst i emne-feltet
Det bedste emne-felt er som regel kort, beskrivende og giver modtageren en grund til at læse videre.

Pas på med overdrivende og højtråbende emner. Faktisk får dit ivrige forsøg på at råbe din modtager op tit den modsatte virkning. Højtråbende emne-felter er i overhængende fare for at blive overset eller forvekslet med spam.

 

Det bedste tidspunkt
Alle statistiker og studier viser at fra klokken 10.00 og frem til kl. 14.00 er et magiske tidsrum. Vil du have en høj klikrate, skal du sende i dette tidsrum.

Vil du gerne have dine modtagere til at svare på spørgsmål, like et opslag på Facebook eller deltage en konkurrence, så er hovedreglen, at jo senere de modtager nyhedsmailen jo bedre. De fleste er på arbejde mellem kl. 08.00 og 16.00. Derfor har de ikke mulighed for at svare på lange spørgeark eller like et Facebook-opslag.

 

Den bedste dag
Tirsdag, onsdag og torsdag er klart at fortrække. Her rammer du ikke travlheds-mandage eller allerede overfyldte indbakker om fredagen. Faktisk burde du kunne forbedre din åbningsrette med op til 50% ...bare ved at sende på den rigtige dag.

Du skal selvfølgelig også overveje månedsafslutninger, skoleferier mv. - alt efter din målgruppe.

 

De fire ovenstående fif er kun guides. Den eneste måde af finde det bedste tidspunkt og den bedste dag er ved test, test og mere test. Hvem ved… måske passer ingen af reglerne på din modtagerliste.

Held og lykke

 

Måske er du også interesseret i at læse:

4 tips til email-marketing der virker
Læs mere
Guldkorn til dine nyhedsbreve
Læs mere