Drop intern kommunikation over mail!

Office 365 er ca. 35 værktøjer, som hver dag skal hjælpe med at gøre dig og din arbejdsplads mere produktiv ...

Af: Denis Sabanovic, Salgskonsulent, JCD A/S
Artiklen er oprindeligt bragt på LinkedIn

 

Microsoft Teams - hvad, hvorfor og hvordan?

Microsoft Teams er mit personlige favoritværktøj i hverdagen! Jeg bruger det hver dag, og det burde du også.

Nederst giver jeg dig gode råd til, hvordan til team kan bruge det.

Men lad os lige starte et andet sted. For Microsoft Team er (i bedste DBU stil) en del af noget større. Det er en del af Office 365 (det er dog mulig at tilkøbe særskilt). Office 365 er ca. 35 værktøjer, som hver dag skal hjælpe med at gøre dig og din arbejdsplads mere produktiv. Specielt kommunikation, produktivitet, samarbejde og vidensdeling kan styrkes gennem Office 365.

Herunder er Microsoft Teams en særskilt app, som er hub for hele dit teams kommunikation, vidensdeling og samarbejde.

 

Så hvad er Microsoft Teams
I korte træk er det en platform hvorfra dig og dit team, har jeres samtaler, holder møder, deler filer med hinanden, arbejder flere i en fil af gangen og samler alle jeres andre værktøjer. I praksis betyder det, at I samler alt, hvad i samarbejder om et sted.

 

Hvorfor er Teams værktøjet, I skal bruge? 
Det korte svar er: Work smarter, not hardere. Den tid der går med at samarbejde med hinanden bliver reduceret med teams - MARKANT. Specielt hvis I bruger mailkorrespondancer til at dele viden, kommunikere og dele filer med hinanden i dag. I frigiver tid fra processerne i at bruge mail som hub for samarbejde og får tid til 'line of business'.

Det er dog ikke kun produktiviteten, som bliver forbedret. Medarbejderne får et værktøj som understøtter skiftende behov for at f.eks. arbejde hjemmefra uden at det påvirker samarbejdet med resten af teamet.  

 

Hvordan kan i begynde?
Hvis jeres organisation har Office 365 licenser i forvejen ligger Teams klar til brug, og er ganske gratis at bruge. Teams kan både bruges Online, downloades på skrivebordet, mobil og tablet.

Det svære er ikke at få adgang til Teams, men derimod at arbejde med adfærden i organisationen. Med andre ord: Udfordringen ligger i den menneskelige forandring fra mails til en samlet hub.

Jeg har herunder lavet en oversigt over hvad de forskellige afdelinger f. eks. kan benytte Microsoft Teams til. 

 

 

Af: Denis Sabanovic, Salgskonsulent, JCD A/S

 

Måske er du også interesseret i at læse:

Office 365: Udnytter du indholdet af Office-pakken?
Læs mere
Vil du have bedre bundlinje med Office 365?
Læs mere
Office 365
Læs mere