Undgå udfordringer Black Friday

Havde dine kunder udfordringer på Black Friday?

2 gode råd til god webshop-drift.

Af: Denis Sabanovic | Salgskonsulent, It-infrastruktur
Artiklen er oprindeligt bragt på LinkedIn

 

Forstå dine kunders behov og giv dem en bedre oplevelse!

"Hvordan sikrer jeg at min webshop ikke går ned, eller kører langsomt på Black Friday"?


De sidste uger bød på masser af samarbejde med kunder, som havde netop ovenstående spørgsmål på læberne.

En webshop er under stort pres sådan en dag som Black Friday.

Sidste år købte de danske forbrugere for over 2 milliarder på Black Friday. Der er ikke noget at sige til, at butiks- og webshop-ejere både glæder sig til og frygter dagen.

 

En håndværker og din webshop

Forstil dig at du er den lokale håndværker. På én måned vil hele byen pludselig have udskiftet vinduer.
For at imødekomme kundernes ønsker, ansætter du flere håndværkere i den måned … eller bruger et vikarbureau.

Du havde altså brug for flere ressourcer i en kort periode.

Hvis du ikke havde haft mulighed for at ansætte flere i en kort periode, skulle du enten 1) opbygge medarbejderstaben - kalkuleret efter den måned hvor du havde brug for mange medarbejdere (Dyrt), 2) sige nej til ordrer (Dyrt) eller 3) lade nogle af projekterne blive forsinkede (Utilfredse kunder).

Herunder kan du se den økonomiske besparelse, når en håndværker kan ansætte medarbejdere efter antallet af projekter. Samtidig er hans kunder glade, fordi de fik leveret deres projekter til aftalt tid.

 

Din hjemmeside har også brug for et vikarbureau

Black Friday, januar-udsalg eller lignende giver for din forretning/webshop samme behov, som håndværkeren. BRUG FOR FLERE RESSOURCER.

Mens håndværkeren kan ansætte flere ressourcer, er det ikke menneskekraft, som sikrer din webshop. Det er derimod serverkraft!!

Alle webshops er placeret på en server. Her er din finte ligeså simpel som håndværkerens.

Du skal sikre, at din webshop kører optimalt, så dine kunder har den bedste oplevelse. De to ting kan du sagtens opnå, og samtidigt slippe for at betale for fuld serverkraft hele året rundt.

 

2 gode råd til god webshop-drift

Din opgave er at sikre, at dine besøgende (uanset antal) aldrig oplever hastighedsproblemer. Samtidig sikre at du ikke betaler for, at have mange besøgende - hele året!


1.
Vælg en udbyder, som giver dig mulighed for at betale efter forbrug … du betaler heller ikke din strøm hele året rundt, kalkuleret efter den dag du bruger mest.

2.
Sørg for du ikke deler eller har begrænset serverkraft. På den måde har du mulighed for at skrue op, når du får mange besøgende.

 

Af: Denis Sabanovic
Salgskonsulent, It-infrastruktur

 

Måske er du også interesseret i at læse:

Sådan får du succes med din webshop
Læs mere
Sådan får du flere bestillinger på din webshop
Læs mere
Passer cloud til din virksomhed
Læs mere