Udnytter du de muligheder, som LS Retail giver dig?

Kend dine kunder gennem LS Retail

Udnytter du de muligheder, som LS Retail giver dig?

4 gode råd til, hvordan du kan omsætte dine nøgletal til konkrete muligheder i din forretning.

Af: Lasse Elbæk, Salgsansvarlig - Microsoft Dynamics
Artiklen er oprindeligt bragt på LinkedIn


I den her artikel vil jeg forklare dig, hvordan du får mest muligt ud af de nøgletal, som LS Retail genererer til dig. De kan nemlig give værdi til din forretning.

 

Den moderne butiksejer
Som butiksejer har du sikkert mange bolde i luften. Har jeg ret?

Du skal sandsynligvis styre en fysisk butik og en webshop på samme tid, fordi du har en multi channel forretning - præcis ligesom dine konkurrenter. Det betyder, du skal sørge for, at din butik og webshop er synkroniseret, at din lagerstatus altid er opdateret … og så skal du selvfølgelig yde en god service overfor dine kunder - begge steder.

Men hvad med alle de nøgletal, LS Retail genererer for dig? Hvordan skal du bruge dem?

 

Læs mere om LS Retail

 

Omsæt dine nøgletal til handlingsmuligheder
Med LS Retail har du automatisk adgang til de nøgletal, som dine kunder er med til at generere - både i din fysiske butik og på din webshop.

Det er en god idé at give dine nøgletal lidt ekstra opmærksomhed og kærlighed, fordi de kan være med til at sikre dig endnu mere salg. Dine nøgletal er nemlig et slaraffenland af muligheder.

 

4 gode råd
Jeg giver dig her 4 råd til, hvordan du kan omsætte dine nøgletal til konkrete muligheder i din forretning. På den måde vil nøgletallenes værdi ikke gå til spilde.

 

1. Kend din målgruppe
Jeg starter med det vigtigste punkt: Din målgruppe. Hvis du ikke kender din målgruppe, er det svært at sælge dine produkter og varer. Gennem dine nøgletal kan du få endnu bedre kendskab til din målgruppe; hvilken type produkter de køber, hvor ofte de køber noget, hvad de søger på osv. Hvis du for eksempel kan se på dine nøgletal, at potentielle kunder forbliver potentielle kunder, så har du mulighed for at sætte ind.

Ønskescenariet er, hvis din målgruppe er loyal og dermed kan fungere som ambassadør for din forretning, anbefale dig - og fortælle om dig til andre.


2. Dit næste markedsføringstiltag
Dine nøgletal siger meget om dine kunder bl.a. deres købsmønster, og det er her, du kan gøre noget. Kundernes købsmønster kan nemlig være udgangspunktet for en skræddersyet kampagne, dit næste nyhedsbrev eller en kampagnevideo - kun fantasien sætter grænser. Derudover kan dine nøgletal være med til at udpege dine pains og give en indikation af kundernes pains … og dem kan du planlægge din markedsføring ud fra.

 

3. Kundepleje
Brug dine nøgletal og informationerne om dine kunder til at yde en ekstra service og kundepleje. Du kan for eksempel lave særtilbud, køre kampagner eller arrangere kunde-arrangementer, hvor du promoverer dine produkter og varer. Alt sammen har til formål at påvirke kundernes adfærd, så de hele tiden vender tilbage til din butik og bliver troværdige ambassadører, der anbefaler dig til andre.

 

4. Konkurrencen er hård
… det er den formentlig i enhver branche - går jeg ud fra. Derfor er det nødvendigt, at du holder dig opdateret, er forandringsvillig og fornyer dig, når tiden er inde. Det kan dine nøgletal hjælpe dig med. De kan for eksempel være med til at identificere, om du sælger de rigtige produkter og varer i forhold til din målgruppe. Det fører i virkeligheden tilbage til punkt 1: Kend din målgruppe.

 

Lad platformen arbejde for dig og hiv de data ud, som du kan omsætte til konkrete tiltag, der kan gøre din butik endnu mere konkurrencedygtig og sikre, at du sælger mere.

 

Af: Lasse Elbæk, Salgsansvarlig - Microsoft Dynamics

 

Måske er du også interesseret i at læse:

Sådan implementerer du omni-channel i din retail-forretning
Læs mere
Sådan skaber du mere overblik i din forretning
Læs mere
Vi er nu LS Retail Gold Partner
Læs mere