Skal du have et nyt website eller skal du opgradere det eksisterende?

Kom godt i gang med et nyt website-projekt

Står du overfor at skal have et nyt website eller opgradere det eksisterende?

Det kan både være uoverskueligt, ressource- og tidskrævende at komme i gang med et nyt website.

Spørgsmål som: Hvordan griber jeg processen an? Hvad med SEO? Og skal mit website være mobilvenligt? Hvordan vælger jeg den rigtige udvikler? … trænger sig sikkert på og fylder en del.

Det er bl.a. de spørgsmål, jeg vil sætte ord på i denne artikel.

Det behøver faktisk ikke at være så uoverskueligt.

 

Din æstetiske præsentation

Dit website er med til at sælge din virksomhed – og websitet er ofte det første, potentielle kunder møder, når de skal finde dig. Det understreger vigtigheden af det førstehåndsindtryk, din visuelle præsentation giver den besøgende.

Derfor er det vigtigt, at dit website afspejler din virksomheds dna og identitet fra den allerbedste side, og viser hvem du er. Det er lige så vigtigt, at websitet har en intuitiv brugerflade, så de besøgende let kan finde det, de søger.

Dermed er dit website også en del af din markedsføring og en måde, hvor du kan promovere din virksomhed … og du bestemmer selvfølgelig selv, hvad du vil vise og fortælle. 

Nøgleordene er ENKELTHED og ÆSTETIK.

 

3 gode råd

En øvelse: Prøv at overveje hvilket førstehåndsindtryk du vil give dine besøgende på dit website. Giv dig selv et par minutter til at tænke.

Har du overvejet det?

Husk det og hav det i baghovedet, når du læser mine 3 råd til dig, og inden du kaster dig ud i dit nye webprojekt.

 

1. Responsivt design (Design tilpasset skærmstørrelse)

Det er rigtig vigtigt, at dit website er brugervenligt - både på store og små skærme (PC, mobil, tablet) - så det appellerer til alle brugere. De fleste bruger i dag deres mobil til at surfe på nettet. Derfor skal dit website være responsivt, så du ikke mister potentielle kunder (det vil være ærgerligt), fordi dit website ikke er nemt at navigere i. Det har også stor betydning i forhold til SEO. Google kan være din bedste ven og din værste fjende, da Google vurderer dit website ud fra deres egen algoritme (regelsæt). 

Derudover er det vigtigt, at dit website er hurtigt, for så vil det også rangere højere. Du kender det sikkert fra dig selv; hvor mange gange klikker du videre til side 2 på en Google søgning … eller endda side 3 og 4? Du vil selvfølgelig gerne vises på side 1.

 

2. Dine behov og ønsker

Når du står overfor et nyt website-projekt, er det vigtigt, at du er bevidst om alle dine behov og ønsker. Derfor vil jeg anbefale dig, at du stiller dig selv alle de hv-spørgsmål, du kan komme i tanke om. På den måde bliver du bevidst om, hvad dine behov er, og hvordan du bedst kan appellere til dine kunder gennem dit website.

 

3. Valg af webudvikler

Jeg har gemt det vigtigste til sidst; det er nemlig rigtig vigtigt, at du vælger en webudvikler, som forstår dine behov og ønsker … en du har tillid til. Den rigtige webudvikler vil nemlig følge dig hele vejen, rådgive dig og dele ud af sin ekspertviden – selvfølgelig med udgangspunkt i dine ønsker og behov … og allervigtigst; med udgangspunkt i din virksomhed.

 

Held og lykke med dit website-projekt.

 

Måske er du også interesseret i at læse:

5 gode råd til dig, der skal have nyt website
Læs mere
Sådan skriver du gode tekster til din hjemmeside
Læs mere
Sådan får du succes med din webshop
Læs mere