Tjekliste til valg  afden rigtige løsning til administration af dine lejemål

Tjekliste til dig der administrerer lejemål.

Sådan vælger du den rigtige løsning til administration af lejemål.

 

Har du lejemål og brug for at håndtere kontrakter, huslejeopkrævning, forbrugsregnskab, slutafregning ... og alt det andet?

 

Det er afgørende for din forretning, at din it-løsning understøtter de behov du har, og at du vælger den rigtige løsning.

 

JCDs specialister har samlet en tjekliste, med de vigtigste funktioner; funktioner som du bør undersøge, om din nye ejendomsløsning indeholder, før du investerer.

 

 

Tjekliste:

 

1. Automatisér periodisk husleje-opkrævning
Din løsning bør kunne håndtere periodisk opkrævning og automatisere så mange faste opgaver som muligt.
På den måde mindsker du risikoen fejl i bogholderiet og frigiver samtidigt tid.

 

2. Løsningen bør håndtere beregninger
En god løsning beregner lejeændringer, indeksreguleringer og håndterer varsling af huslejeforhøjelser på lejemål.

 

3. Forbrugsregnskab
Der er meget tid at spare, hvis din løsning håndterer forbrugsregnskab pr. lejer og lejemål. Det giver dig det komplette overblik og letter din arbejdsbyrde.

 

4. Opkrævning via betalingsservice
Det er effektivt at kunne sende opkrævninger og hente betalinger fra Nets. På den måde får du altid lejeren til at betale det korrekte forfaldne beløb. Så ønsker du en sikker debitorstyring, bør du sikre dig, at denne funktion er med i din ejendomsløsning.

 

5. Saml alle oplysninger i ét system.
Det er simpelthen for tidskrævende at arbejde i flere systemer. Vælg en løsning der er integreret direkte i dit økonomisystem; en løsning som samler dine informationer.
På den måde undgår du også dobbeltregistreringer, manuelle beregninger og tastefejl.

 

6. Kan din løsning mere end at sende fakturaer?
Vælg et system, som gør arbejdet for dig, og husk at sørge for, at dit system kan mere end at fakturere. Der er mange opgaver i administrationen af lejere og lejemål. Sørg for at der er tænkt over depositumsregulering, opkrævning, forud-registrering af huslejestigninger og slutafregning.

 

7. Hvilke lejemål er ledige?
Har du mange lejemål, skal du vælge en løsning, som giver dig overblik over ind- og fraflyttere. Din løsning skal give dig et nemt og overskueligt overblik over din portofølge.

 

Hos JCD har vi en færdig udviklet løsning til Microsoft Dynamics NAV. Vi bygger også løsninger, som passer præcist til din virksomhed og de behov du har.

 

> interesseret i JCDs ejendomsløsning?

 

 

Måske er du også interesseret i at læse:

Har du ejendomme, og kan du jonglere?
Læs mere
Sådan opsætter du GDPR-funktioner til din Dynamics NAV eller Dynamics 365 Business Central
Læs mere
Sådan frigiver du tid i bogholderiet
Læs mere