Microsoft Dynamics 365 Business Central

 

De bedste værktøjer til digitalisering af din virksomhed 

 

JCD A/S er Danmarks førende partner på Microsoft Dynamics 365 Business Central. Vi forstår din virksomhed, dine omliggende systemer og integrationen mellem dem.

Vi kender den nye verden, hvor tilretninger er erstattet med apps; hvor lange og dyre opgraderingsprojekter er fortid. Vi hjælper dig med at skifte fra din nuværende ERP-løsning – med forskellige modeller for levering.

Kom godt i mål med dit nye økonomisystem fra JCD A/S.

 

Kontakt Denis og Lasse

Erfaren specialist ikon

30 års erfaring
med ERP systemer

ERP-løsninger til små og store virksomheder siden 1991.

Omnichannel ikon

Eksperter i ominichannel

Et stærkt team af ERP-specialister - med speciale i omnichannel.

Raket partner ikon

Førende partner
i Danmark

JCD blev nomineret til Best Partner: Business Central Infrastruktur i 2019.

Business Central ikon

Opgradering til Business Central til fast pris

Opgradering fra Dynamics NAV eller anden ERP-løsning? Intet problem.

Hvad er Business Central?

Microsoft Dynamics 365 Business Central er den nye og moderne generation af Microsoft Dynamics NAV. Business Central effektiviserer og automatiserer hele din virksomheds værdikæde, og er en fremtidssikret ERP-løsning, der understøtter de samme velkendte funktioner, som du kender fra Microsoft Dynamics NAV.

Tidligere skulle tilpasninger foretages direkte i Dynamics NAV. Business Central er i dag online og tilpasses med applikationer og apps som en 100% cloud (SaaS-løsning).

Microsoft Dynamics 365 Business Central er fuldt integreret med med Office 365 og Microsoft 365, der gør hverdagen nemmere.

Er du tidligere bruger af Dynamics NAV og Navision vil du lynhurtigt finde dig tilrette i et velkendt miljø; med samme interface og genveje.

Business Central dashboard brugergrænseflade

Business Central økonomi overblik brugergrænseflade

Business Central dækker hele din virksomhed

Dynamics 365 Business Central er en samlet forretningsløsning, der hjælper dig med at effektivisere og automatisere hele din virksomheds værdikæde. Det administrative arbejde i og omkring dine forretningsprocesser automatiseres gennem Business Central.

Business Central er født som en Cloud løsning. Løsningen udbydes som en ren cloud-løsning, men kan også afvikles lokalt hvor I er ansvarlig for driften og vedligeholdelse.

Microsoft Dynamics 365 Business Central rummer med andre ord alt det en moderne virksomhed har behov for; økonomi, regnskab, produktion, salg, CRM, lagerstyring og meget mere.

Aalborg Lufthavn logo

Nivaagards Malerisamling logo

HiFi Klubben logo

Dansk Aktionærforening logo

Nordsøen oceanarium logo

Sådan leverer JCD Business Central

Business Central færdigpakke

Business Central - Færdigpakke

Implementering med JCDs Færdigpakke koncept er en tidsmæssig hurtig implementering, der tager afsæt i skabelonkonfigurationer.

Du kan forvente, at din kommende Business Central er opsat ud fra standardopsætning og standardapplikationer. Du kan tilkøbe dataflyt og uddannelse, der kan være med til at færdiggøre implementeringen.

❯  Hurtig implementering og drift af Business Central

❯  Standard opsætning af Business Central

❯  Apps fremfor specialtilretninger

❯  Fastpris på implementering

Business Central til fast pris

Business Central specialtilrettet leverance

Business Central - Specialtilrettet leverance

En specialtilrettet leverance tager afsæt i den gevinst-realisering, jeres virksomhed skal opnå med implementeringen af Business Central.

Det betyder, at vi tager udgangspunkt i første fase, hvor workshop-gennemgang af ønsker og behov afdækkes op mod gevinst og investering i projektet.

❯  Afholdelse af workshops

❯  Succesfuld leverancemodel

❯  Opfyldelse af jeres konkrete målsætninger

❯  Projektteam fra JCD

Specialtilrettet Business Central

Oplev vækst og bedre konkurrence­kraft 
gennem digitalisering af dine forretningsgange

Derfor skal du vælge JCD A/S

JCD er Microsoft Dynamics 365 Business Central partner, og tror på værdien i at være specialister i ERP - ikke generalister. Vi når langt, når vi kender din forretning og forstår driften i din virksomhed. Sådan har vi arbejdet i over 30 år. 

Vi har pakketeret Business Central, så du nemt og hurtigt kan komme i gang - til én fast pris.

 

Vores eget Microsoft Dynamics team

JCDs specialister har mere end 30 års specialiseret viden og knowhow inden for komplekse finans-, logistik- og retail-relaterede processer. Vi forstår din forretning og sammenhængen mellem de forskellige led af værdikæden.

JCDs Dynamics-team er bygget op omkring afgørende kompetencer. JCD-teamet danner grundlag for, hvordan vi kan understøtte din forretning.

Dynamics 365 Business Central rummer logistik, finans, retail i en samlet ERP

"Vi har opgraderet vores Dynamics NAV til en Microsoft Dynamics 365 Business Central med hjælp fra JCD (...) opgraderingen har gjort lagerstyring og administration nemmere end nogensinde før ... og så sikrer automatiske opgraderinger minimale drift- og vedligeholdelses-omkostninger"


Troels Kamstrup
Medejer Vin & Vin Aalborg

Læs hele Business Central casen med Vin & Vin

"Vi har arbejdet benhårdt på at være helt i front med Business Central ... Vi er stolte over den anerkendelse, vi har modtaget fra Microsoft."

– Per Kristoffersen, CEO.

JCD A/S har i mere end 30 år været med helt fremme på de nyeste teknologier og de udviklingsværktøjer Microsoft stiller til rådighed - inden for ERP og økonomisystemer.

I 2019 fik JCD A/S den ærefulde anerkendelse ”Honorable mention” af Microsoft, hvor vi blev fremhævet som en af de bedste i verden til Business Central Infrastruktur.

Cloud eller on-premises?

 

Microsoft Dynamics 365 Business Central er i dag 100% online og tilgås fra en browser på din tablet eller computer - uanset hvor du er.

Løsningen er med andre ord cloud-baseret, og det giver en lang række fordele for et moderne ERP system - med få udgifter til hosting, vedligehold og opbevaring af data. 

Du kan imidlertid vælge, om du selv ønsker at hoste løsningen, om du ønsker lade Microsoft gøre det - eller en tredjepart hoste løsningen for dig. Der skelnes med andre mellem Cloud eller On-premises. Din løsning er den samme, men det er vigtigt, du kender forskellen, inden du træffer din beslutning. 

Du har følgende valgmuligheder ...

Business Central 
Egen server:

  • Din virksomhed har egen serverplatform, hvor BC kan installeres.
  • Apps ikke muligt – kun installation af 3. parts løsninger.
  • Du kan enten leje eller købe din licens.

Business Central
Hosting:

  • Lej en server i enten Microsoft Azure (Cloud) eller hos hosting leverandør.
  • Ingen automatiske opgraderinger.
  • Apps ikke muligt – kun installation af 3. parts løsninger.
  • Licensen kan lejes eller købes.

Business Central 
Cloud:

  • Afvikles gennem Microsoft datacenter – SaaS Cloud.
  • Automatiske opgraderinger af standard og apps.
  • Du kan tilkoble apps til din løsning.
  • Du lejer din licens.

Udforsk Business Central på 10 minutter

Er du i tvivl om Business Central er noget for din virksomhed?  Få en helt uforpligtende introduktion

Under introduktionen, kan du bl.a. opleve:

  • Navigere i løsningen og prøve funktionerne
  • Bruge Office 365 værktøjerne via Business Central
  • Prøve løsningen fra din mobil, tablet og desktop

For at vi kan sende dig noget fantastisk indhold, er vi nødt til at gemme og behandle dine data. Du kan altid bede om indsigt i, hvilke data vi opbevarer om dig, ligesom du kan bede om at få dem slettet. Jeg giver tilladelse til, at JCD A/S opbevarer og behandler mine oplysninger og til, at JCD A/S må kontakte mig på email og telefon Læs vores privatlivspolitik

Business Central Quick Guide vist på tablet

Skal du opgradere din ERP-løsning?

Hent vores Quick Guide og læs om de 10 ting du skal være opmærksom på, inden du opgraderer og bliv klar til fremtidens ERP-system.

 

Hent Quick Guiden, hvis du ...

  • vil finde ud af hvordan du får mest muligt ud af din opgradering til Business Central.
  • vil læse om de fordele et skifte til Business Central kan give dig og din virksomhed.
  • vil blive klar til skiftet ved at finde ud af, hvilke ting du skal være ekstra opmærksom på, inden du opgraderer.
Hent Quick Guiden her

Business Central logo på bærbar

Hvorfor Microsoft Business Central?

Microsoft Dynamics 365 Business Central er Microsofts nyeste ERP-system, der gør administration og styring af din virksomheds vigtigste forretningsområder nemmere end nogensinde før. Løsningen bygger videre på mere end 35 års Microsoft Dynamics NAV / NAVISION-historie.

Til forskel fra tidligere ERP-versioner er løsningen i dag 100% webbaseret. Det gør det nemt at administrere og tilgå dit salg, regnskab, løn, bogholderi, økonomistyring og andre vigtige funktioner uanset hvor du arbejder fra, eller hvilken enhed du bruger; du skal blot have adgang til en internetbrowser.

Har du allerede kendskab til Microsoft Dynamics NAV, Navision eller C5 vil du lynhurtigt finde dig til rette. Løsningens opbygning, design, brugergrænseflade og genvejstaster minder om tidligere versioner af Microsoft Dynamics univers. Løsningen er hurtigere og mere intuitivt end nogensinde før; uanset er du er tidligere Dynamics NAV bruger - eller det er første gang du stifter bekendtskab med Microsofts ERP-univers.

Business Central priser

Det er blevet nemmere end nogensinde at komme i gang med et professionelt ERP-system fra Microsoft uden dyre startomkostninger, vedligehold og opdateringer.

Microsoft har valgt at lave en pakke-løsning; du får hosting, sikkerhed, opdatering og vedligeholdelse til et fast lavt månedligt beløb.

JCD har som de få Business Central partnere gjort det nemt at opgradere din eksisterende ERP-løsning til Business Central. Vi har lavet to pakker: en færdigpakke og en specialtilrettet løsning.

Færdigpakken indeholder alt, du har brug for, for at være i gang. Der er dog ingen individuelle tilpasninger, og der holdes ikke en workshops, hvor dine behov afdækkes.

Med en special-tilrettet løsning hjælper vi med at flytte og implementere dine eksisterende tal, stamdata og historiske poster fra Microsoft Dynamics NAV. Vi holder en workshop, hvor dine behov og forventninger afdækkes - så dit ERP-system omfavner alle områder i virksomheden.

Licensprisen inkluderer ubegrænset antal brugere og firmaer. Som virksomhed kan du vælge mellem Essentials eller Premium. Essentials koster 440,- pr. licens, pr måned. Indeholder alt undtagen service og produktion. Premium koster 625 pr. bruger pr. måned. Inkl. service og produktion.

Business Central Cloud eller On-premise

Cloud eller On-premise?

Modsat Microsoft Dynamics NAV kræver det i dag langt færre omkostninger og mindre vedligeholdelse at have et professionelt ERP-system.

Vælger du en cloud-løsning, er det ikke længere nødvendigt med egne servere, besværlige og dyre opdateringer eller vedligeholdelse for at have et professionelt ERP-system. Med en Cloud-løsning foregår det hele i et sikkert, lukket og professionelt datacenter hos Microsoft Azure eller hos en hosting-leverandør, du selv vælger der skal hoste dit ERP-system.

Med en cloud-baseret løsning fra Microsoft får du automatisk sikkerhed, backup, opdateringer, vedligeholdelse og hosting til et fast lavt månedligt beløb. Du har altid en fuldt opdateret og sikker ERP-løsning i skyen.

Vil du selv at bestemme, hvor dine data skal opbevares; hos dig selv eller en ekstern hostingpartner? Vil du selv være ansvarlig for at sikkerheden, opdatere og vedligeholde din ERP-løsning, så tilbyder Microsoft fortsat det. Løsningen er on-premises, hvor du, eller din hostingpartner, selv er ansvarlige for al drift, vedligeholdelse og sikkerhed. On-premises kan også outsources til en ekstern hostingpartner. Læs mere om Microsoft Azure.

Du bestemmer, om du ønsker en cloud eller on-premises løsning. Vi kan guide dig med fordele og ulemper ud fra jeres specifikke ønsker, krav og behov.

Samspil med Office 365 og Business Apps gør hverdagen nemmere

Integrationen og samspiller med Microsoft øvrige produkter og løsninger - heriblandt PowerBI og Office 365 (Outlook, Excel mfl.) - har aldrig været bedre.

Samspillet med Office 365 gør det eksempelvis nemmere end nogensinde før for at udsende tilbud, oprette en ordre eller at sende en faktura - direkte fra Outlook.

Derudover er det nemt at oprette diagrammer og rapporter med Microsoft PowerBI - hvis jeres regnskabstal eller nøgletal skal præsenteres på en flot og præsentabel måde.

Udover samspillet med Microsofts øvrige produkter, er det også nemmere end tidligere at tilpasse din løsning til de produkter og tjenester du allerede i forvejen gør brug af. For med Microsofts app store (Business Apps), er det blevet nemt at tilknytte apps, og dermed udvide sit ERP-system i takt med virksomhedens vækst og behov.

ERP ikon

Hvad er ERP - Enterprise Ressource Planning?

ERP står for Entreprise Resource Planning og er en løsning, der samler din virksomheds vigtigste ressourcer som økonomi, regnskabssystem, finans, salg, HR, produktion, lager og service i ét samlet system.

ERP-systemet forbinder virksomhedens HR-system, produktionsstyring, løn, værdikæde og service. På den måde er der sammenspil på tværs af systemer, afdelinger og funktioner.

Når du samler virksomhedens salg, produktion, lager, finans, HR og bogholderi i ét samlet system, giver det også mulighed for at opdatere og vedligeholde data et centralt sted.

Dermed får du komplet overblik over hele din virksomhed og værdikæde.

 

Hvorfor vælge JCD A/S?

JCD har mere end 30 års erfaring i at levere professionelle og skræddersyet ERP-løsninger til danske virksomheder, inden for Microsoft Dynamics. 

Vi hjælper dig og din virksomhed godt i gang med et nyt ERP-system; uanset om i går fra et traditionelt regnskabsprogram - eller blot ønsker at opgradere eller vedligeholde jeres eksisterende løsning.

I 2019 blev JCD nomineret i kategorien Best Partner af Microsoft og modtag anerkendelsen Honorable mention, hvor JCD blev fremhævet som en af de bedste konsulenthuse i verden til Business Central infrastruktur.

Vi hjælper dig og din virksomhed godt i gang med et nyt ERP-system, uanset om det er jeres første løsning, om I ønsker at opgradere eller vedligeholde jeres eksisterende løsning.

Vores erfaring med Microsofts produkter gør os i stand til at rådgive dig og din virksomhed på den bedste måde. Vi kender vigtigheden af dine systemer og at dine løsninger er integreret, så du undgår unødige arbejdsgange og manuelle processer.

Apps kan gøre dit ERP-system smartere

Vi gør i dag brug af apps på vores telefon og computer, små programmer og tillægsløsninger der gør hverdagen nemmere, sjovere og mere produktiv.

Med Microsoft senest version i den populære Dynamics familie, Business Central, er det nu også muligt at hente og installere apps - der gør din ERP-løsning smartere og mere produktiv.

Der findes i dag et hav af apps til løsningen; lige fra timeregistrering til scannings-moduler og meget mere.

Hør os ad og lad os tage en snak omkring hvilke apps vi anbefaler til din virksomhed og dine behov.